Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2008 11:38 - Малолетният избраник: предчуствие за клада
Автор: anlov Категория: Изкуство   
Прочетен: 10915 Коментари: 51 Гласове:
0

Последна промяна: 09.02.2012 12:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

     Реших да изляза навън, за да се поразсея малко. Обичах нощните улици. Хората не те ругаеха, не те блъскаха, не те зяпаха – спяха. Разтваряш се в тъмнината, градът поляга в краката ти и с тиха въздишка... ти се отдава.
    
     Мракът имаше своята блудстваща слава.

       Мракът не понасяше светлината.

     Прекосих спокойно близкия светофар, бръкнал с ръце в джобовете си. Съвсем наблизо среднощен пияница с избелял войнишки шинел и с извезана сякаш на реверите му черна брада тършуваше в кошовете за отпадъци. Какво ли търсеше в тях, странникът? Изгледа ме подозрително и отново зарина чворестия си нос в мръсотията. Продължих нататък и спонтанно надигналото се в мен чувство на свобода и възторг извиси гласа ми в прослава на Радостта на сто процента оригинален Бетовеново-Шилеров немски, когато иззад един ъгъл изникна тумба момичета и весело ми изръкопляска. Потръпнах от срам. Забавих походката си и давайки гръб на закачките, взех лениво да се кандилкам насам-натам, отърках се о мазилката на някаква стена, леко подгънах коленете си, после взех, че направо се спънах и политайки напред, буквално прегърнах едно дърво, за да подсиля още повече ефекта, тогава се сетих да озвуча нямото кино с гръмка поздравителна оригня чрез вдишването и задържането на няколко едри глътки въздух в гърлото, хлъцнах си така едно хубаво от изненада колко добре се получи – е, сега дано да си помислят, че поркането е причинило уличния галаконцерт. (А момичетата зад мен просто цвилеха от кеф.) Сетне свърнах в първата пряка и там, върху уличния контейнер, с първичността на котарак върху горещ ламаринен покрив, като се клатех разкрачен, мърках от удоволствие и все-още се вживявах в ролята на пияница, шумно задоволих една своя нужда (нали се сещате – от тия, дето ги делим на “малки” и “големи” и които никой друг, освен самият ти, не може да задоволи). Усмихвах се на глупавата си хитрост. Откъде ли пък ми дойде наум? Че аз само веднъж бях се напивал, преди две и кусур години.
     Пфу-у! “Батювците” наливаха тогава стомасите си като задънени бъчви и разправяха мръсни истории. Бях с едного от тях (той ме вземаше тук-там понякога, за да ме “калява отрано в живота”; сиреч, за нещо като слугинче и адютант). Та бе примамила компанията ни общоселската гърла с двете хищно начервисани бърни, и като тъй, беше хвърлила и жребия за подредбата. Предстоящото ме подтискаше – срам ме бе дори да си го помисля, но терорът на любопитството подкосяваше глезените ми.
     Щях да го видя за пръв път! 
     Ненадейно някой предложи: “А бе, рендета, дайте да включим и Владко сред нападателите, к,во ще ни пази вратата. Владко, нали нямаш сефтенце, батювата?” Погледнах го вцепенен, сърчицето ми заблъска с юмручета. В гърдите ми се надигнаха отчаян протест и бясно желание. Превъзбудени от идеята, смеейки се на мойто смущение, те ме записаха “първа резерва”. “И пийни малко, да ти дойде куража. Лесно не се става изнасилвач” – удари тъпанчетата ми подстрекателен бас. Дадоха ми чаша първак и аз недоверчиво, с отвращение я подуших. Поех дъх и наведнъж я обърнах в устата си. Лют пламък опърли гърлото ми, очите ми се напълниха със сълзи. Гейзер на силно гадене изтръгна чак бацилите от червата ми и затрепери нейде между гълтача и сливиците ми. Щях да повърна. Натъпках се с хляб и кисели краставици, а някаква непознато приятна възбуда омотаваше главата ми с ореол на блаженство и сила. Усетил това, аз помолих за още една чаша, че сетне, май, и за трета. Момичето беше леко, наистина, всички в нашето село го знаеха, но защо тия така жестоко го връзваха и защо то така ужасено пищи?!
     Не можех да си спомня после какво е ставало. В полусън са ме завели до в къщи, аз разхвърлях леглото си и паднах в него като рендосана талпа. Тя главата ми и без друго догаряше. После някой все по-осезаемо ме разтрисаше. С усилие прогледнах през паяжината и чух майка да пита учудено: “Какво си правил нощес, сине майчин?” Опитах се да раздвижа езика в устата си – беше пълна със съсиреци слюнка като лепкав туткал. Кой-знае защо, вонеше на неприятно. “Ама каква е тая кочина?… Че и с дрехите легнал! Ти да не си пил снощи бе, а?” – упорстваше майка и в гласа й растеше закана. Гузно се стреснах от пресния спомен и взех да се оглеждам наоколо. Почти целите ми гърди, възглавницата и част от юргана бяха декорирани с пъстроцветни пана. Тогава се престраших да излъжа, че от вчера ме цепи стомах; сигурно съм ял развалено… пък може и нещо стомахът ми да е… Едва ли повярва. Мълчаливо събра на куп всичката мръсотия, постла нови чаршафи и аз отново се изгубих в съня. А на баща ми тя даже не спомена и думичка за това.
     Мила майчице, колко грижи полагаше само! Знаеш ли как, как ми липсваш сега!
     Минаваше полунощ. Влязох в квартирата, легнах си на леглото и се замислих.
     След онова, което се случи с мен само няколко месеца подир този случай, животът ми някак тайно, постепенно и неусетно бе започнал да заприличва (и сякаш вече нищо не можеше да спре отключената метаморфоза) на страховит езически ритуал.
     Не е трудно да си го представиш. 
     Виж я там – каква прекрасна девойка! Тя е любимката на племето и е влюбена в своя избраник. Но сега с опиянение и печал върви към кладата. Тя отива да принесе себе си в жертва на боговете.
     Разбира се, историците и археолозите са описвали подробно такива ритуали, докато са газели всред останки от черепи и кости. 
     За поетите и всякакви други герои на перото са останали, все-пак, символите, образите и метафорите.
     Аз бях девойката, която се вричаше, и избраникът, който скърбеше за нея, и кладата, която я палеше, и бог, който я искаше, и тълпата, която зрелищно се опиваше, и историкът, който разравяше пепелището, и поетът, който го възкресяваше, и още някой, който нямаше нищо общо с останалите, и друг, който ги ненавиждаше всичките.
     Ще-не-ще, езичникът жертва на бесовете, приятелю.
     А САМ ТОЙ Е ЖЕРТВА НА ТЯХ!

    


    



Гласувай:
0



1. anlov - Скъпи приятели,
16.02.2008 11:51
нали разбирате защо аз стигам донякъде и точно където "не трябва", взимам, че спирам?

Все пак, целта ми е само да загатна за тази романизирана история, понеже тя ще придобие истински смисъл едва тогава, когато накрая ще се прочете цялата.
цитирай
2. inamay - Вече я чакам. Поздрав!
16.02.2008 12:01
Вече я чакам. Поздрав!
цитирай
3. анонимен - Тръгнало ми е на Ангели
16.02.2008 14:21
и коментиращи го Калинки :)))
Да сте ми живи и здрави!
цитирай
4. анонимен - от Мариян
16.02.2008 15:29
Хъм, днес ме изненада приятно Ангеле,не очаквах точно днес нов постинг. Браво. С натърпение чакам продължението.
Сърдечни поздрави
От Мъро.
цитирай
5. anlov - Марияне,
16.02.2008 15:35
ами съботата предполага човек да се разкисне малко пред компютъра, обаче и да висиш там по цял ден не си е работа.
Така че изхвърчам навън.
цитирай
6. анонимен - batyovite,
16.02.2008 16:43
vie ot koq grupirovka ste?
цитирай
7. анонимен - от гробаря(Мариян)
16.02.2008 17:21
Абе анонимен,какви групировки бълнуваш човече. Това тук е блог. Всичко тук е законно. Май не си много много в час!!!!
Що за въпрос-" Вие от коя групировка сте"
Но нека автора да отговори на този леко глупав въпрос.
цитирай
8. anlov - Ало, анонимният от 6-та кабина,
16.02.2008 22:23
мислех, че ще си остане тайна, обаче ти навря тук един дълъг нос и ни надуши.
Ние сме от секретна лаборатория, която изучава извънземните пришълци и тества някои заловени от агентите ни екземпляри при какви необичайни условия биха си спомнили забравените си самоличности и имена, та да бъдат впрегнати "на ползу человеческому роду".
Свързани сме с международната тайна групировка "Череп и кости", но ако се разровиш по-надълбоко в дейността ни, ще стигнеш до Клуба на Билдербергите и до Световното правителство в сянка, чийто съветници и експерти с установен космически произход подготвяме именно ние.
Понеже отговаряш на някои условия, би ли искал да те вредим в нашата програма?:)))))))))))
Хм, дори да не те одобрят за важна клечка, поне ще си спомниш името и ще заживееш като личност.
(Ако си гледал "Франкенщайн", много поразии може да стори някой, който е пуснат да се подвизава без име; дали такъв човек напълно е наясно със своята идентичност, щом е избрал да се крие зад нечия безлична маска? - без да обиждам никого от моите фантомни гости, мисля, че имам правото на всички тях да им задам този простичък въпрос)

Ангел
цитирай
9. анонимен - от Мариян
17.02.2008 13:42
Мен не ме обиждаш Ангеле,но има и хора от така наречените блогари, които също крият самоличноста си с глупави никове!!!!! Но това е друг въпрос,не искам да обиждам никой
Поздрави- Мариян(по известен с псевдонима гробаря)
цитирай
10. anlov - Така е, така е, Марияне.
17.02.2008 14:36
Но като се има предвид, че и Васил Левски се е крил зад разни странни никове - Тропчо, Драгойчо, Ованес(!) и много други такива, няма да правим от това световен проблем.
В края на краищата, всеки избира какъв да бъде и как да се представи пред тоя свят (Уйлям Брадли, примерно, е избрал да бъде Брад Пит, иначе Анджи, сигурно, хич нямаше да го хареса - камо ли пък ти или аз:)
Но аз, по-скоро, имах предвид това, че анонимността в Интернет издава една друга шушумищковщина - тази в живота. Издава желанието постоянно да се криеш зад нещо, понеже дълбоко в себе си усещаш безсилие и несигурност.
И понеже споменах моя любим българин - Левски, сетих се за два стиха, които красноречиво свидетелстват за жизнената позиция, от която аз страхотно се възхищавам:

"Аз съм Левски. Ей ме на!
И ничие друго име той не спомена."
цитирай
11. anlov - А, само да добавя това:
17.02.2008 14:42
Марияне, а моят ник е съставен от първата и последната сричка на името и фамилията ми.
Никакви фантасмагории не съм забърквал.
цитирай
12. анонимен - от Мариян
17.02.2008 14:54
Добре,разбарх те Ангеле. Ти си интересен човек. Може би за това ме привлече тук като коментатор!!!! Много малко блгове ми правят силно впечатление. Е,всичко зависи от автора.
цитирай
13. anlov - И ти си много готин.
17.02.2008 15:05
Открит си и с теб се общува лесно.
Пожелавам ти да го даваш все така!
Кажи ми: оправи ли се с момичето и с вашите?
цитирай
14. анонимен - kyky
17.02.2008 15:05
Я, гробаря
хъм днес е страхотен ден
щом те намерих

С теб тази година не сме се хващали за гушите още моето момче.
Да знаеш че по чиста случайност открих и Даскалеску на следния адрес:
ivoberov.blog.bg
И ти може да се включиш в спора

Re: kyky
цитирай
15. анонимен - от Гробаря
17.02.2008 15:08
Ти тук?!!!!! Не мислех че ще се засечем някога,странно личност като теб куку в блог.бг.

Ангеле,всичко е наред. Оправих кашата,момичето не ми се сърди. Говори ми и е мила с мен. А родителите ми казха да не правя повече такива глупости. Не се тревожи,всичко с мен е тип-топ
цитирай
16. anlov - Добре.
17.02.2008 15:16
Поне е разбрала, че истинската любов не може да умре.
А даже и да й се случи, ще намери начин да възкръсне:))).........нали?
цитирай
17. анонимен - от Мариян
17.02.2008 15:19
Даааа, тя ме харесва,очите и говорят направо. Въпреки че е по малка от мен,сладка е и много,много я обичам,всеки миг,всеки час мисля за нея. Ех, любов ли бе да я опишеш
цитирай
18. анонимен - kyky
17.02.2008 15:26
Ех,няма нищо по хубаво

от любовта приятелю гробар.

Тя ни прави,щастливи,карани да летим
в облаците но често тя ни наранява
най лошо е когато любовта е несподелена приятелю.

Ти си интересен младеш Гробар,пожелавам ти много щастие. Колкото и да спорим с теб на политически теми,ти за мен си остоваш противник на ниво
цитирай
19. анонимен - от гробаря за кукуто
17.02.2008 15:30
Радвам се че и ти ме смяташ за противник на ниво,важно е да разбираме,е спориме но не бива спора ни да става между личностен конфликт.Благодаря че се включи куку.
Поздрави- Мариян
цитирай
20. anlov - Едно време заради политика се развеждаха семейства.
17.02.2008 15:37
Това беше в началото на 90-те, в апогея на буйната ми младост, когато Асен Гаргов се цепеше:
"Развод ми дай, развод ми дай!..."

Е, по-голяма глупост от тая няма.
цитирай
21. анонимен - от Ераклия
17.02.2008 19:22
хареса ми. малко ме обърка, но ще го прочета отново по-късно. днес ми е вечер за блуждаене. радвам се, че намерих нещо, което ме заинтригува.
А този куку, дали не е наш бивш съфорумец? Чудя си се само.
Поздрави, anlov :))
цитирай
22. anlov - Не знам за Кукуто.
17.02.2008 19:52
Струва ми се, че е симпатично момче, чиято свръхчуствителност го е подтикнала да мисли за себе си по един малко нереален начин.

Когато имаш възможността сам да си избереш име, тогава ти концентрираш вътрешния си свят в няколко многозначителни букви, които би трябвало да описват най-значимото от него.

Но лошото е, че понякога сме жертви на фалшиви, натрапени ни от някой друг или от нещо друго идентичности.

Симон-рибаря, примерно, беше колеблив като тръстика, но когато прие да се нарича Петър (канара), стана непоколебимият апостол, който бе готов да умре за убежденията си. И го направи.

Мисля, че е съдбовно важно за житейската ни переспектива и реализация да изберем най-подходящия ник, който хармонично да съответства на съкровената същност на личността ни.

И после - да го отстояваме.
цитирай
23. анонимен - kyky
18.02.2008 16:48
Ераклия,ако си писал в днес.бг значи се познаваме,
дано да не си бил в отбора на НФБ,Даскалеску и гробаря,те тримата са доста странна троица,но това е друг въпрос!!!!!!
цитирай
24. анонимен - kyky
18.02.2008 16:50
А и още
за се бе си мога да
кажа че съм човек
който може да води
всякакъв диалог.
цитирай
25. анонимен - ОТ ДАСКАЛЕСКУ
18.02.2008 17:05
Куку,ах ти платен манипулатор. Не искам да казвам още, заради уважение към автора.Вечно ще спорим с теб кука!!!!!!!

Гробар, здравей ученико. Радвам се да се срещнем съмишленико. Ти си бил вечно до мен!!!!

Авторе anlove- Приятно ми е,струвате ми се интересн човек,ако разрешите бих искал по късно тук да побликувам едни мои политически стихове.Само ако разрешите.
цитирай
26. anlov - Явно тук се заформя политическо студио:)
18.02.2008 17:52
Да не сте ме помислили за онази... Ризова ли се казваше, с очилата (от Нова телевизия)?

Шегувам се само.

Давай, поете!

Само без гнустярщини и цинизми (но аз вече не ги очаквам от теб).
цитирай
27. анонимен - kyky
18.02.2008 22:18
ОФ, Даскалеску,само не ми пиши Ода за дънди( Твоите стихове ги знам лъжлю.
И така,да авторе,наистина ще стане политическо сдудио,обаче опонентите за в голям конфликт, съотношението е 2 на 1,т.е Даскала и гробаря срещу мен,при политически пост ще се развихрим сигурно.
цитирай
28. anlov - Щом ви сърбят езиците за политика,
18.02.2008 22:42
вижте интересните блогове тук на chara, ianchefff, evrazol и ivoberov (а има и много други).
Моят принос е много скромен - една статия, която се казва "На всеки километър - десетоноемврийското продължение на сериала".
В нея съм споделил политическите си убеждения в синтезиран вид.
цитирай
29. анонимен - От Мариян-Гробаря
19.02.2008 13:45
Ангеле,може да е скромен, но е хубаво че те има. Доколкото знам тук в блог средите е имало много интересни хора,но по някаква причина зарязват това което правят и бъдат забравени. Пожелавам ти никога да не изоставяш блога си. Исключителен си!!!!
Аз лично от както прописах в блогове съм много доволен,тук срешнах много приятели- и ти си един от тях.

Куку, Даскалеску- към вас имам една молба, стига вече сте се карали,конфликта ви е голям. На моменти мненията ви съвпадат но не мога да разбера защо се обиждате така.
Поздрави от Мариян- Гробаря
цитирай
30. анонимен - Kyky
19.02.2008 14:05
Гробар
от доста вече се знаем
така съм с изградил

представа за теб моето момче.

Хубаво е че се интересуваш от политика
но мисля че не се държиш като младеш на
твоята възраст.
Трябва да общуваш с съученици,
не знам просто, пропиляваш живота си
сега ти е времето да се веселиш!!!!!!!
Помисли си.
Не се заяждам!!!!!!!!
цитирай
31. анонимен - ОТ ДАСКАЛЕСКУ
19.02.2008 17:19
Ангеле, на твоето внимание представям едно вече малко старо стихотворение, съсдадено с много "любов" от един учител за управляващите.
Ода за Дънди(Даниел Вълчев)
Даниел- министър без самобръсначка
спрегнали му даскалите стачка,
че вместо за просвета да лобира,
с другите министри делят келепира

Сега Даниел по телевизия говори
гледа умно,влажно спори
че в държава като длан голяма
пари за образование няма.

Има само за мутраци,
за обръчи и всякакви калтаци,
Е намират се за полицаи
за прокурори и лентяи
които за власта работят
слухтят,крадат, без много да се
потят.

Даниел прилича ми на мен,
на Симеончо- аристократа бизнесмен
що без образование ни управлява,
имоти взе си,без нищо да ни дава,
а на Миленчовци и други лайнари
остави да крадат кой какво свари

И двамата говорят кротко,
въспитано,разумно,глатко
но и двамата са лъжлювци крадливи
не бръснат те хората за сини сливи
цитирай
32. anlov - Супер, Даскалеску!
19.02.2008 18:18
Развесели ме много.
Харесвам политическата римувана сатира.

И аз имам един бъзик, можеш да го видиш. Казва се "БОБОВА ЗАВЕРА".
цитирай
33. анонимен - ОТ ДАСКАЛЕСКУ
20.02.2008 17:17
Виждам че си мой Човек.Имаш моите уважения Ангеле.Бас държа че ако се знаехме по от рано,щяхме да сме непобедими в споровете. Но така е било писано,добрече Бог ми испрати гробаря!!!!
цитирай
34. анонимен - hhdXdyEBEpDkSrzB
24.05.2011 03:46
Now thatВ’s sblute! Great to hear from you.
цитирай
35. анонимен - tOzsLRgKeu
24.05.2011 04:41
That saves me. Tnahks for being so sensible!
цитирай
36. анонимен - UahodiugkTZPSVHvBG
24.05.2011 05:37
THX that's a great aneswr!
цитирай
37. анонимен - oRXZSwAayhWaLLrFfTs
24.05.2011 07:29
YMMD with that asenwr! TX
цитирай
38. анонимен - ljamHCfbVxCShIa
24.05.2011 14:34
That's 2 cveelr by half and 2x2 clever 4 me. Thanks!
цитирай
39. анонимен - wwQnDyoQBIGr
24.05.2011 15:01
iZoAS2 <a href="http://cjyhkhmxshpb.com/">cjyhkhmxshpb</a>
цитирай
40. анонимен - jWCWsZAfuCtrO
24.05.2011 15:05
I6SVjt <a href="http://tdktwlgfpcsa.com/">tdktwlgfpcsa</a>
цитирай
41. анонимен - eCyoHWcWAeVVOxLWY
24.05.2011 15:29
Ltcfl2 <a href="http://kqsidaxhgtsn.com/">kqsidaxhgtsn</a>
цитирай
42. анонимен - NprwRUIqexBeEkIZW
24.05.2011 15:40
Rfybdp <a href="http://zgnpokdkbfah.com/">zgnpokdkbfah</a>
цитирай
43. анонимен - gPeCkRGuSGzAVH
25.05.2011 14:08
4l967q <a href="http://sqebukntammw.com/">sqebukntammw</a>
цитирай
44. анонимен - KTmeTxEoUqET
25.05.2011 17:43
Km1Ao8 , [url=http://hxsbixzjdrsd.com/]hxsbixzjdrsd[/url], [link=http://rmvsgavkvczx.com/]rmvsgavkvczx[/link], http://aqapiwkltaxn.com/
цитирай
45. анонимен - EdiRxJSXsPyEbEY
25.05.2011 18:18
cRtfvr , [url=http://plwkqtmuyvqh.com/]plwkqtmuyvqh[/url], [link=http://zmqqwyqrqcwn.com/]zmqqwyqrqcwn[/link], http://ueigbraqymnq.com/
цитирай
46. анонимен - UerEHMIyUuglsBk
28.05.2011 13:17
qJxfri <a href="http://xqufffjdxmmo.com/">xqufffjdxmmo</a>
цитирай
47. анонимен - XDXzNunBjQKdip
28.05.2011 13:36
gSdpNj <a href="http://hynlnnqyyupd.com/">hynlnnqyyupd</a>
цитирай
48. анонимен - UJbCybdJogF
28.05.2011 14:17
MD3Wmc <a href="http://txefgnjclzjb.com/">txefgnjclzjb</a>
цитирай
49. анонимен - tJXrQiWuQrheLZjohDq
28.05.2011 14:40
burSD7 <a href="http://vhmvuitnrepu.com/">vhmvuitnrepu</a>
цитирай
50. анонимен - kLFBLRTdCDm
31.05.2011 16:15
2Cqmbp , [url=http://jlccepkudrgd.com/]jlccepkudrgd[/url], [link=http://idnfuzcbnatk.com/]idnfuzcbnatk[/link], http://wnqpxsrztaiv.com/
цитирай
51. анонимен - NudKNPbGrFUGRM
31.05.2011 17:55
5tEJcW , [url=http://cddcupjiezev.com/]cddcupjiezev[/url], [link=http://xffeeeutyylq.com/]xffeeeutyylq[/link], http://suebxiaiwfwb.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anlov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 950692
Постинги: 177
Коментари: 1515
Гласове: 5167
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930