Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2008 14:16 - Предвещание за зло
Автор: anlov Категория: Изкуство   
Прочетен: 10825 Коментари: 38 Гласове:
0

Последна промяна: 08.06.2012 02:30


...Онази зимна вечер си бях легнал “с кокошките” – понаболяваше ме главата. Понеже обикновено ме домързяваше да ходя до тоалетната посреднощ, реших да отида, докато още не съм съвсем угаснал под юргана. В коридора, обаче, се спрях. В отсрещната стая разговаряха татко и батко, току-що пристигнал след сесия от Военното училище (майка тогава си оправяше здравето в санаториум и вече седмица отсъстваше от дома).

- … защото ти не разбираш колко сериозно е всичко! – Но и брат ми сериозно се палеше.

Пристъпих до вратата на пръсти и се заслушах.

- Сериозно било. Сгащила го някаква мангасарка и нали е милозливичък нашият, що да не му ошушка париците, дето много ги има.

- Но, татко…

- Стига си крякал де, да не искаш да събудиш Владко оттатъка! – Потреперих.   

- Татко, знам, че не вярваш на тия истории – муски, амулети и тям подобни, аз също не вярвах. Но ако ме смяташ за свой син, направи го за мен, моля те! Нека да намерим жена, която да разваля магии!  

- Раде, не си малък, престани вече с тез глупости! Ма съвсем лапешката още я караш. Кьопав ергенин си, затуй не можеш да си свалиш момето, дето си си го набелязал. Опит, опит ти липсва. 

      - Добре. Сега, обаче, ме слушай! Нямах намерение да ти го казвам, излишно е, ти никога не си се интересувал от личния ми живот. Само учението, професията, храната… Чуй ме и не искам да нервничиш! Дали съм “слаб ергенин”, как успя да го прецениш, интересно?  

- Бе ти жена още не си помирис…     

     - Първата ми беше в десети клас, зарежи го това. Още втори месец курсант се хванах с една омъжена. Близо година ръшкахме и какво? Дръжки. Лъготихме се. Тя имаше семейство, деца… Избягах от нея и се натопих с някаква… Не стига, че плювалникът й метър и сто, както обичаш да казваш, ами и кадъна излезе. Знаеш ли каква щях да ти натреса в къщата? Къ́-дъ́-нъ́! Ти много ги харесваш, нали? Добре, че се нави на аборт.   

- На какво?!  

     - Да-да, на аборт; чакай, недей ме прекъсва! В момента друга харпия като нея прави опити да ме върже. Разведена е, с бебе. Търси ме под дърво и камък, прави се на голямата ми любов. Ако не вземеш мерки, женя се за парясницата. После на себе си се сърди. 

      Падна тежко мълчание. Явно, татко бе потресен от изповедта и се чудеше дали да не си вземе отпуск сега, за да може да я осмисли. А аз ли? – аз тръпнех в едва сдържана еуфория, братче – иначе кой щеше да ми ги каже тия неща? Батко не обичаше приказките – винаги един такъв мълчалив и потаен, като че да бе сейф, натъпкан със скъпоценности.      

Виж го ти, нашият!

- Виж-ти, изненадваш ме – промърмори татко по някое време. – Обаче както си я закъсал, да те оправи някаква бабичка с бабини церове и бабувания… Де да знам... Трябвало е по-навреме да мислиш.        

- Татко бе, бил си млад – знаеш, че при жените не става с мислене. За врачките и аз толкоз вярвах, ама тая старуха ми позна сума работи.      

- И те…  

     - Казах ти: не изглеждаше да е шарлатанка. И още в началото спомена, че не ще пари, а само да ми помогне. 

- Ма ти й бутна, нали?     

- Не съм й дал и стотинка, но ако имах у себе си, нямаше да се мая хич.                      

- Е, това не го чух в началото.    

- Как ще го чуеш, като ти не ме слушаше въобще.    

- Добре-добре, и какво ти позна?  

- За момичето, което харесвам. Каза, че развалим ли магията, ще се оженя за него, обаче… щяло да има и… малко тормоз в семейството.     

- Чемери мръсни! М-чи тогаз…  

     - Не било фатално, спокойно! Наш човек щял да ги предизвика, но накрая всичко щяло да си дойде на мястото.  

- Общи лафове бре, Раде.    

- И конкретни неща каза, не бързай! За жените, дето одеве ти споменах – и тя ги видя. Включително и аборта. Къщата описа с броя на стълбите, представи си. Каза, че сме нямали възрастни хора. Ъ-ъ… за Владко… –  Наострих уши.    

- Какво за Владко?   

- Какво за Владко, нищо, че съм имал по-малък брат. Да сме внимавали с него, бил голям перушан.   

- А за бъдещето му?  

- Ама ти хич не си мирясал май с това негово бъдеще! М-м-м… за вас с майка също позна; още какво друго? А́!– и накрая дълго ломотеше някакви дивотии – де да знам, не можах да ги схвана. Че злото в къщи щяло да дойде от мъничките, че злото щяло да бъде голямо, но бездната щяла да погълне греха, но и това нямало да бъде достатъчно, и пак щял да плъзва същият взор, и този взор себе си щял да преследва, а най-накрая щели да се погубят, а после пак да се съберат.   

Помня как потреперих от страшния и неясен смисъл на тези думи. По-късно щях да се приближавам и отдалечавам от онова, което се криеше зад тях, но никога нямаше да го проумявам докрай. 

Мисълта щеше да бъде само безсилие, въображението – наказание и полуда.

В ГНЕЗДАТА МЕЖДУ ДВЕТЕ МИ СЛЕПООЧИЯ МРАКЪТ С НЕИМОВЕРНО УПОРСТВО ВСЕ-ОЩЕ МЪТЕШЕ СВОИТЕ ПОЛОЗИ. 

След кратко мълчание, чух татко да казва: 

     - Парамонии… Обаче за другото, ако е вярно наистина…    

- А бе, татко, моля ти се, няма да си играя с тебе я!  

- Виж, Раде, на мене ми е терсене да одя да търся врачки, какво ще си рече селото: “Дърт комуняга, а взел да уйдисва на акъла на ментърджийки”. Айде, майка ти като се върне от баните ще приказваме с нея – нали тя ни е богомолката. Навремето куршум ти е ляла против напикаване, а Владко скоро го води да му баят против уроки. Ще намери жена да ти развали магията, дето толкоз пречи на… – И замълча; усети, че ще изтърси “мискинеста дума”, както сам често се изразяваше. – Добре, аз ще мръдна да видя Владко оттатъка, че нещо го стяга главичката. Ти си постилай, където… – При последното изречение побягнах на пръсти и в леглото се завих презглава.      

Чух как се затвори вратата и се щракна ключа на лампата.  

Татко дойде до мен и дръпна тежкия юрган от главата ми.  

- Тц-тц-тц-тц! Ще се задушиш бе!  

С престорено усилие отлепих клепачите си и уж намръщен от светлината, ги засенчих с ръка.

- На отворена врата ли си спал? Зимно време е, ей, а и печката не е чак толкова силна. Как е главичката, боли ли те още?         

- А, почти мина.    

- Тогаз лека нощ! Да спиш в цветя и разкош и да си пръцнеш еднож! 

Усмихнах му се: беше редовния поздрав преди лягане. Тъй както майка ме будеше сутрин с нейното “Рота-чета, стани!”, а като по-малък ми вреше цукалото под краката и поканата й “Чо́р-пи́ш-къ́к-дри́с” насърчаваше всички мои волеизяви от недуховно, природно естество.  

Обаче за главата си бях излъгал, разбира се. Мозъчната премала беше умесила топка от лепкава паяжина в пещерата на черепа ми. Мъгляви думи и несвързани мисли се блъскаха като прилепи из стените й. Помня, на вълни ме връхлитаха почти физическото усещане как пулсиращо нараства нощта и после тоя болезнено-невъзможен порив да съм богът над нея.

На зазоряване – все още силно уплашен от съня, свалих майкината икона от стената и приведен надве над нея, написах на гърба й:

                От теб, Майко Небесна, е сърцето ми.

                За да не бъде похитено то.

                                                2-ри февруари – Празника “Вълча Богородица” 

Денят, обаче – белият ден, възвърна почвата под краката ми. Сетне всичко придоби делничния си вид – училището, лудориите… Когато майка си дойде от санаториума, батко вече бе започнал семестъра и за магията, явно, бяха забравили.

Каква ти магия – то остава ли време?...





Тагове:   откъс от роман,


Гласувай:
0



1. анонимен - ОТ ДАСКАЛЕСКУ
26.02.2008 14:22
Браво бе приятелю!!!!!! Този разказ така силно ме овлече, че направо незнам!!!!!! Страхотен си!!!!!
Харесва ми това което правиш в блога си- един постинг свързан с нашото ежедневие и един страхотен разказ. Имаш мойто одобрение.
Айде чао че учениците ме чакат- На работа съм!!!!
цитирай
2. anlov - Благодаря, благодаря, Даскале!
26.02.2008 14:34
Но аз нали си се знам какъв съм, малко ми е трудно да приемам такива щедри комплименти:)))
цитирай
3. анонимен - От Мариян- гробаря
27.02.2008 13:12
Ей, привет и от мен господа!!!!!!!!!! Чудесен постинг ангеле. И аз пиша също един разказ. Планувам нещо голямо.

Поздрави на теб и на Даскалеску!!
цитирай
4. анонимен - ОТ ДАСКАЛЕСКУ
27.02.2008 15:16
Какво планираш бе Мъро? Къде изчезна,4 дена те няма. Леле признавам го,ти си като кечиста гробаря. Появява се и изчезва неочаквано.

Ангеле, аз съм щедър от сърце. Обичам да признавам качествата на събеседника си,винаги съм прям и открит. За това може би много много не ме обичат платените манипулатори на власта. Казвам им всичко в очите. Това съм аз- даскала чешит!!!!!
цитирай
5. anlov - Ето това се казва изненада!
27.02.2008 15:17
Като си готов, свирни да го прочетем.

(Само да уточня, че аз не пиша разкази, а роман, и тук отвреме-набреме качвам по нещо, за да поддържам огъня.)

Какви ли творци ще произлязат от нас, а?:)))
цитирай
6. анонимен - От Мъро- гробаря
27.02.2008 16:45
Ами аз ангеле правя малко разказсче за това което направих преди 4 години(вече 5) и за това което направих на 1.02.08г. до 14.02.08г, т.е и в двата случая се обявих за мъртъв- колкото и странно да звучи. Другата сряда-5 март навършвам 18 години,смятам се вече за пораснъл и поумнял и няма да правя такива неща. Разказа се казва- Защо умря детето в мен а се роди гробаря преди 4 години. Пиша го послучай рождения си ден. Вече е почти готов!!!!!

Странна личност съм а????
цитирай
7. anlov - Хм, уникална даже!
27.02.2008 22:01
А аз гледам момчето в мен да си има запазено място, защото когато се случи да го загуби, се чувствам стар дървеняк и сухар:)))

Хайде, че съм нетърпелив да ти ставам читател. Което ми хареса, ще ти го призная честно, а ако нещо ме издразни, нали нямаш нищо против да не ти го спестя?

Понатрупах малко опитец и защо да не ти бъда от полза с него, нали?

Поздрави и до скоро!
цитирай
8. анонимен - от фена
28.02.2008 13:38
ЗАВЪРНАХ се!!!!!!!!!!!! Ето ме и мен,пристигам от странство в чужбината. Боже шокиран съм,както каза в началото на познанството ни автора- има чуството че говори с духове. Сега аз имам това чуство. Чета и не вярвам. Заминах с мисълта че Мъро е починал на 1фувруари,а сега месец по късно виждам че е жив. Как го направи това, писаха те дори в новинарски сайт. Започвам да се питам- имало ли е защо да съм фен на един мошеник!!!!!!!!

Паздрави авторе,няма да пиша вече ,дори и да пиша ще е рядко.
цитирай
9. анонимен - от Мариян
28.02.2008 16:45
Твоя работа фене, време ти е да излезеш от анонимноста,може би съм ти направил услуга,най накрая ще спре манията ти. И така започвам разказа в следващия ми коментар
цитирай
10. анонимен - От Мариян-гробаря
28.02.2008 17:09
Защо умря детето в мен,а се роди гробаря преди 4 години

Беше хубав пролетен ден, бях 13 годишно момче което мислеше само за красиви момичета,игри,закачки и други. Всеки ще си каже нормален тинейджър. Дори и не подозирах какво щеше да се случи този ден-22.05.2003г. Като пресичах улицата ме блъсна кола. Единственото което помня е че се събудих в Пирогов,било е към 3часа през ноща. Чух разговор между родителите ми и доктора:
-"Съжалявам направихме всичко възможно да го спасим както знаете, обадихте ли се на траурната агенция която ви препоръчах, много съжалявам за станалото"
-"Да обадихме се"- чух да казва през сълзи мама.

Изведнъж искрещях:
- Хей аз съм жив,не съм мъртъв . После отново ми се губи какво съм говорил,говорил съм странни неща, плюс на другия ден си спомних какво съм видял. Видях бял тонел в комата си,опитвах да го стигна но не можех,накрая стигнах и изведнъж пред мен се появи човек и ми каза- ти ще живееш но не ще бъдеш същия.
Така и стана. Станах различен още от самота начало на завръщането ми от смърта. Плюс това се оказа че съм лежал в кома 5 дни и пред класа,класната е обявила че съм на път да си отида от този свят,и накрая когато са остановили че нямам пулс,тя е разбрала и е казала на ужасения от новинана ми клас че съм мъртъв. Когато се завърнах на училище след инцидента и куп изледвания на главата и тялото ми,всички ме гледаха уплашено.
Всъщност наистина бях умрял,беше умряло детето в мен,Станах по различен. Промених се. И до ден днешен не одобрявам какво правят връсниците ми,не излизам на вън,не общувам с много хора. Започнах да имам чуството че животните ми говорят- примерно кучета,котки,дори и плъхове. Първоначално помислих че е засегната психиката ми,но не беше така. От три години се наричам гробаря. Всички ми викат гробаря,дори и една учителка ме нарича Гробчо,и не е само тя и други ме наричат гробаря.

В втората част ще разкажа за станалото на 1.02.2007,година или- 2част- Как гробаря се влюби в едно момиче и испита чуствата и

Поздрави Ангеле- от Мариян
цитирай
11. anlov - Марияне, покърти ме с тая история.
29.02.2008 20:45
Благодарен съм на Господ, че те е върнал от оня свят.
Наистина си различен и не се срамувай от това!
Мисля, че ти имаш шанса да оцениш истинските неща в живота, понеже ги виждаш с очите на възкръснал.

Специални поздрави ти изпращам!

(И да знаеш, че донякъде те разбирам, понеже и аз имах подобно премеждие след един луд алкохолен делириум в оня наистина луд мой стар живот.)
цитирай
12. анонимен - от Мариян
01.03.2008 14:40
Ангеле,дай си скайпа. Аз вече си направих скайп
цитирай
13. анонимен - от Мъро
01.03.2008 16:10
Време е за втората част, внимание- леко е фрапираща.
2 част- Как се влюбих в едно момиче и испитах нейните чуства,но........
Сигурно се питате защо има но,в заглавието. Спокойно ще отговоря на въпросите ви читатели.
Всичко започна като на шега,първо се влюбих в нея- Меги от 9а клас. Това не ми се бе случвало от злаполуката която ме направи гробаря.
И така исках да испитам чуствата и,исках да знаех дали тя ме харесва,но избрах най нелудничивия начин.
Щях да инсцинирам смърта си. Всичко трябваше да стане на 1.02.08г в едно заведение където щяхме да ходим. Но явно съм викал злото. В същия ден се спречках като на шега с един футболист на мойте години в форума на новинарския сайт днес.бг. Оказа се че същия тренира в моя раюн. Стана каквато стана,заядохме се, той извика хора,аз извиках приятели- четири-пет скина, стана меле при което аз бях блъснат, паднах и получих сетресение. Нищо не помня,но незнайно как в днес.бг,и телевизия Евроком София са излъчили следната новина:
- Днес в 12.00 часа в столичная квартал Люлин е станало сбиване,починало е 17 годишно момче в следствие на удар в главата.

В днес.бг са ме оплаквали,а фена ми от шок е споделил с една блогарка на мойте години.-gerituuu. Сега не смея да и напиша нищо в блога защото ще се уплаши. И така пак се повтаря същия странен сценарий, този този път се стига до погребението ми. Да, не ви лъжа читатели, бил съм в мозъчна смърт. Незнайно как двама мои съученици са ме измъкнали от ковчега с цел да си правят опити с трупа ми,а са го напълнили с турби пясък. Но са ги хванали и дирекно в полицията,а мене на път към моргата,но установяват че съм жив. След един ден вече се събудих, погледнах календара,наближаваше 14.02.08-Свети Валентин. Казах на наще- мамо,тате трайте си,завръщам се на 14.02.08.,моля нека седят никролозите, ще се завърна феноменално. Било каквото било, дойде големия ден.

14.02.08г,в мислите ми беше само Меги,която ме бе оплаквала. Господи каква мъка е имало по лицето и. Ето завръщането на феномена. В случая не се гордея много с себеси,постъпих глупово- опитвайки се да подражавам да кеч-идола ми Гробаря. Беше междучасие,зададох се от горната улица на училището,беше 10.00 часа. Децата си играха на двора,едното се вгледа в мен и започна да пищи- Господи това е призрака на момчето дето има никролог. Тези които бяха на улицата и пушеха изведнъж се стаписаха. С бавни стъпки се отправих към входната врата на училището. Охраната едва не припадна, взех никролога си и казах- Това вече не ми е нужно. Качих се по стълбите,не ми пукаше че всеки втори пищеше,крещеше или просто мълчеше от шок. Видях Меги в гръб, беше до вратата на моя клас и гледаше плачейки никролога ми. Изведнъж извиках
-Меги жив съм,обичам те любов моя.
-Тя се обърна, погледна ме уплашено и припадна. Затичах се, взех я на ръце и я целунах,после ми помогнаха приятелите и я заведохме при сестрата.

А,после следваха обясненията ми пред всички- учители,ученици,лекари,полицията.

Край.
цитирай
14. anlov - Така са пищели и при възкресението на Лазар, сигурно:)
01.03.2008 17:25
Историята ти е повече от невероятна, но не ми стана ясно какво се е случило в промеждутъка 01-14 февр.
цитирай
15. анонимен - от Мариян
02.03.2008 07:29
Значи,на 1февруари става инцидента,става каквото става,описах го вече,и се събуждам на 5. Не можах много много да се осъзная в началото,но после като помислих малко реших да накрам наще да не казват за чудото с мен. Седях в къщи от 7февруари до 14. Само ме беше страх тези от Пирогов да не издадет нещо,но нали знаеш- 1 кутия бонбони и хубаво уиски е достатъчно за да забравят. Но както и да е.

Мерси за скайпа,моя е- grobarq_mariqn
цитирай
16. анонимен - от фена
03.03.2008 14:43
Нямам думи. Ето защо си такъв гробар. Сега разбирам всичко,но все още си ми паднал в очите. Съжалявам,не искам повече да общувам с теб. Няма и да общувам. Напускам България окончателно. Както знаеш работех в интернет клуб, но реших да замина в странство за винаги. Никога повече няма да се върна тук. Страната ни е съсипана, мислех че ти ще направиш нещо,но се оказа опасен и странен. Страх ме е вече за България. Ти ако примерно се издигнеш в кариерата си и станеш депутат да речем или по лошо президент- сме загубени. Ти направо ще плашиш народа. Колко пъти ще умираш ненормалнико. Вече не съм ти фен,напротив анти-фен съм ти. Забрави за приятелството ни в днес.бг- все едно не се е раждало никога.
Сбогом,и бог да пази България от теб.

Честит трети март
цитирай
17. anlov - Ей, фен,
03.03.2008 17:16
много странно е това общуване между вас двамата, на което аз не съм просто някакъв свидетел, а даже онемял от изумление домакин.
Не зная дали ще напуснеш България, но като за начало побързай, моля ти се, да напуснеш тоя блог!
Инъче просто ще бъдеш методично изтриван.
Нищо лично - нали разбираш?

цитирай
18. анонимен - от фена
04.03.2008 14:01
Истривай ме ако искаш!!!!!! Мислех че си съвестен човек,човек с амбиции,трезвомислещ. Мислех че си демократ. Добре напускам блога ти,няма повече да се мяркам тук. Но си помисли добре кои хора допускаш!!!!!!!!
цитирай
19. anlov - Не искам никой тук да обижда другиго и да се оригва с цинизми!
04.03.2008 21:31
Инъче, фен, чуждите мнения - колкото и да са различни от моето, не ме притесняват.
Това не са ли добри правила на играта?
цитирай
20. анонимен - fFsFnaNBrUwlIyrm
24.05.2011 01:51
That's the best aswner of all time! JMHO
цитирай
21. анонимен - cCSHpxoulmHnia
24.05.2011 04:50
YouВ’ve got it in one. CoudlnВ’t have put it better.
цитирай
22. анонимен - vqEXbhRx
24.05.2011 14:45
Thanks for sharing. What a pelasrue to read!
цитирай
23. анонимен - BPYQbJYMpdP
24.05.2011 15:14
6ZXnDe <a href="http://idkqwzgmqrpu.com/">idkqwzgmqrpu</a>
цитирай
24. анонимен - jULJfbFaazknn
24.05.2011 15:39
A3zJ4l <a href="http://hzjixsxacqrl.com/">hzjixsxacqrl</a>
цитирай
25. анонимен - qLkJLaKXDRWMPVfKyBJ
24.05.2011 21:19
I'm out of lageue here. Too much brain power on display!
цитирай
26. анонимен - LlzhcwVeaDmuCdmpOa
25.05.2011 18:18
dQNq8G , [url=http://rhalvbnkahij.com/]rhalvbnkahij[/url], [link=http://brqmttsgmmga.com/]brqmttsgmmga[/link], http://rlbvnyuxuurv.com/
цитирай
27. анонимен - YtWbNqGZTBhqu
25.05.2011 18:27
NKnRKm , [url=http://rvqwpwveorxi.com/]rvqwpwveorxi[/url], [link=http://oyfpgwrnkcme.com/]oyfpgwrnkcme[/link], http://tovwdvpzjrvn.com/
цитирай
28. анонимен - vLHUPjQeWjhZK
25.05.2011 19:30
XkgHtV , [url=http://ealjkdapmgxd.com/]ealjkdapmgxd[/url], [link=http://smtzgeyfutwy.com/]smtzgeyfutwy[/link], http://hnmsdtrvjreo.com/
цитирай
29. анонимен - QJIdrfbKVzc
25.05.2011 19:39
unYLUZ , [url=http://pcawznxivkhx.com/]pcawznxivkhx[/url], [link=http://jugrwjsblpal.com/]jugrwjsblpal[/link], http://oxpegjmsdqrq.com/
цитирай
30. анонимен - RdQwMoRhkhG
28.05.2011 13:07
5cCYAd <a href="http://rreumrqkllpy.com/">rreumrqkllpy</a>
цитирай
31. анонимен - zPQxEgYOesXuS
28.05.2011 13:55
vCcBwZ <a href="http://rwgnirjngonk.com/">rwgnirjngonk</a>
цитирай
32. анонимен - wxfNkRlvzhkLRSqSvr
28.05.2011 14:11
nXWb44 <a href="http://lodisnkdlkfr.com/">lodisnkdlkfr</a>
цитирай
33. анонимен - XZmrqeYMFwlZiu
28.05.2011 14:39
Z1UDbQ <a href="http://vrfgomtoccbj.com/">vrfgomtoccbj</a>
цитирай
34. анонимен - dlCHozLFc
31.05.2011 17:05
ZZQsEL , [url=http://guvzzkabuthc.com/]guvzzkabuthc[/url], [link=http://cubeethrtvvv.com/]cubeethrtvvv[/link], http://unpmqlihihjd.com/
цитирай
35. анонимен - KqBoQnOyWEn
31.05.2011 17:55
RhHwHR , [url=http://gujdnsirkmji.com/]gujdnsirkmji[/url], [link=http://pupsltmtabgu.com/]pupsltmtabgu[/link], http://kwshkinzeopg.com/
цитирай
36. анонимен - YKQBJikyJqDqGSAHyE
31.05.2011 18:30
oiXeOk , [url=http://hqnroobxsimh.com/]hqnroobxsimh[/url], [link=http://tluqtbnzgrnm.com/]tluqtbnzgrnm[/link], http://atdgxlunznjr.com/
цитирай
37. анонимен - BEhXiceluuwtEsv
31.05.2011 18:42
KhZwHw , [url=http://thwswvdrsrat.com/]thwswvdrsrat[/url], [link=http://gialiryxxujj.com/]gialiryxxujj[/link], http://mjdxlwfdlyjn.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anlov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 951654
Постинги: 177
Коментари: 1515
Гласове: 5167
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930