Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.05.2008 16:22 - Сатанистът срещу наивникът: Прелъстяването І
Автор: anlov Категория: Изкуство   
Прочетен: 9576 Коментари: 20 Гласове:
0

Последна промяна: 08.06.2012 06:14


 (поредният откъс от подготвяната на скромни порцийки книга)
     ...
     Изправих се и закопчах най-горното копче на якето си.
     - Аз тръгвам. Небето и земята ще обърна наопаки, но ще ти я събера цялата сума. Пази ми картината, Ейнджъл!
     - Стоте долара имаш ли ги?
     - Абсолютно съм сигурен.
     - Те са ми предостатъчни. Хайде, вземай го и да тръгваме.
     Погледнах изпитателно Ангел – не беше за вярване! Обаче той ми намигна, подканяйки ме с глава.
     Още с влизането в къщи видях стоте долара, както си бяха сгънати, да лежат върху масата. Метнах “Луцифер” на леглото и само дето не изревах. 
     Ияау! – понякога и на мен ми вървеше.
     - Ето – бутнах ги в ръцете на Ангел и извадих от рафта останалите. – Ето ти ги и тия. Всичко е тип-топ, нали?
     - Кинтите са твои, задръж ги обратно.
     - Ама...
     - Аз исках да се доубедя, че не ме връзваш, приятелю. Затова дойдох с теб.
     - И “Луцифер” ми я подаряваш?!
     - Подарявам ти я, разбира се; никой не е ценил мое произведение, както ти – няма значение, че е копие. Въобще, знаеш ли, аз мечтаех да подарявам. Като Димов, колегата, за когото няма начин да не си чел по вестниците, или да не си го гледал по телевизията.* Мечтаех да давам онова, от което някой, може би, се нуждаеше, но понеже то липсваше и на мен, затова си го вземах от другите. И грабежът постепенно разложи таланта ми до занаятчийство. А имах талант. Когато имаш талант в някаква сфера, той просто те прави неукротим. В училище още организирах първата си изложба. Тогава, помня, бях нарисувал картина на женско лице, в което неусетно се влюбих. Можех с часове да го гледам като втрещен, без даже и да премигвам. Не някаква суетна наслада, нито пък снобско самодоволство. Бях я обикнал бе, тая жена, и това продължи немалко години. Говорех си с нея, споделях й чувствата си, ревнувах я от приятели и я пазех от тях. Не признавах никоя от действителните. Чак много по-късно прочетох за Леонардо, че така се е отнасял към своята “Мона Лиза”.
     - И когато ти омръзна ли се захвана с иконите?
     - Не, тя никога не ми е омръзвала, но аз, аз я бях превърнал в своя икона. Затова я загубих. И гледай – чак сега да го разбера. Ти си прав, че съм почнал да ги рисувам заради нея. Интересно, първата беше… Да, когато направих копие на “Богородица с младенеца”. Тя е от триптих на един гениален художник, живял през 15-ти век. Ян ван Ейк се казва… чувал ли си за него? Не Ван Дайк, който е живял по-късно и също страхотно е изобразил Девата… Дядото на Бетовен, който е бил боготворен от внука си (той все искал да прилича на стария Лудвиг), когато е бил съвсем малък още, бил откърмен от нея. Там, в Мехелен – прочутото религиозно средище, в училището на катедралата “Св. Ромбо”, която тя разкрасявала с лика си. Въобще… Леонардо да Винчи, Микеланджело, Караваджо, Джото, Рафаел, Рубенс, Пусен, Дюрер, Тициан… А по-малко известните художници има ли смисъл да ги изреждам? Всички тия великани са се погрижили добре да направят вечен и жив образа на Покровителката на човешкия род. Да го уголемят за сметка на сина й, който не случайно е засенчен от майка си и изглежда по детски безпомощен – а някъде, и съвсем инфантилен, като чрез това изкусно и тотално внушение са прониквали във всичко наоколо. Но дори и преди тях култа към Девата е бил толкова силен, че за историците днес, казват, било трудно да преценят кое средновековно стихотворение е отправено към любимата, и кое – към Девичите поселения горе. Да ти издам ли една малка тайна, а? Много от днешните сатанисти просто са възродили култа към Изида – древноегипетската “Майка Небесна”, чиято скулптура страшно си прилича с тази на Богородица. Теософката Елена Блаватска, която с невероятните си окултни способности директно е черпела знанията си от невидимия свят, е виждала тайна и явна връзка между двете. Почваш ли сега да схващаш някои неща? Сатанистите… т.е. тези, които се наричат с истинските си имена, само правят илюзията на събратята си да изглежда още по-правдоподобна. А най-интересното е, че много малко измежду нас го разбираме и работим за тази кауза. Каквото и да говорят някои… ето какъв е основният камък на Храма на модерната ни цивилизация. И който иска да е от платените жреци в него, а не лапнимуха посетител, трябва да си запретне ръкавите. Като мен, казвам ти. И за да се довърши този Храм, наш дълг е докрай да се посветим на Господаря си. Има една стара история, която невежите считат за легенда – отнася се за голямата катедрала на град Кьолн, Германия, столица на Западната Римска империя и славно сборище на всякакви тогавашни богове. През 13-ти век започнал строежът й и след повече от 300 години внезапно спрял. Трябвало майсторът-строител да направи завет с Луцифер, според който се изисквало да бъде прокаран водопровод от неговия трон в град Трир до Кьолн, преди той да позволи катедралата да бъде завършена. Какво е щяло да тече по него ли? Сигурно, каквото и преди това; обаче с нова сила. Като се има предвид, че в Кьолн се е родила майката на Нерон – първият велик изкормвач на църквата, че в този развъдник на злодеи се е пръкнал самият Калигула, че оттам започват кръстоносните походи, превърнали християнството в най-кървавата религия на света, че оттам тръгват кланетата на омразните еврейски псета… А работата по катедралата била подновена в годината, когато в града отседнал вавилонеца Карл Маркс. И завършена малко след отпечатването на "Комунистическия манифест” от него. Отпечатан – както се разбра впоследствие, с кръвта на милиони и милиони… Жертви на градежа на кулата-утопия и после на нейното сгромолясване, започнало с падането на Берлинската стена. Но аз май те поуплаших, приятелю! Само исках да ти покажа, че тук си говорим за реални неща, а не за врели-некипели. Та бях започнал да ти разправям… Докато рисувах фигурата на Богородица в тъмновишнев плащ, образуваща пирамида, усещах как съм проникнат от нейната власт. Самата основа на пирамидалната власт, върху която стои главата на Небесната Царица, се слива непосредствено с интериора наоколо. Залива го… поглъща го… и в същото време се откроява от него по един величествен начин. Покоряващо владичество, което се простира навсякъде. Тогава имах усещане, че всъщност аз съм тоя младенец. Или пък ти… всички ние. Не случайно при лувърската мадона на Ван Ейк всички изобразени хора гледат на запад, където, знаем, слънцето залязва, луната – също, и където седи на престола си… самата Тя. Ти мислиш, че това са само разсъждения ли? Защо тогава прочутата икона на Света Богородица от Иверския Светогорски манастир се е придвижвала тъкмо на запад? А явяването на светилото във Фатима?** Защо храмът на Артемида в Ефес, предшественик на този на Дева Мария, също е обърнат натам? Боговете залязват, приятелю, за да изгряват отново и отново. Тъмнината им дава покой, за да събират сили и да си играят с нас зад маските на светлината... 

---------------
* Ето един интересен факт. Става въпрос за българския художник Георги Димов, рисувал икони и правил кивоти за Ватикана и за други Западноевропейски църкви, който също е известен и като страстен поклонник на рокидолите “Дийп Пърпъл”, “Рейнбоу”, “Бляк Сабат”. Тях художникът дарил със свои икони. (бел. авт.)
** Малка енория в Португалия, станала известна със странните и необясними знамения, съпътстващи посещението на т. нар. “Небесна госпожа”. Очевидци вярват, че това е Дева Мария, която кълбо от светлина “бавно и величествено” било пренесло на запад. Преди, по време и след “мъртвешкия си танц”, слънцето се е гледало “подобно на луна – без ни най-малко да заслепява”. След тия необичайни събития са се зародили големи поклонничества в Португалия, които впоследствие са били пренесени навсякъде по света. По този повод папа Пий XІІ казал: “След като я увенчахме за Царица на света, сега тя прави своите юбилейни посещения във владенията си”. За изпълнението на тази нашественическа кръстоносо-подобна мисия била създадена нейната “Синя армия” (бел. авт.)



Тагове:   сатанизъм,   окулт,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. eien - При Вас може да се научат много нови неща, да се припомнят позабравени, да попаднеш на интересни мисли и
05.05.2008 16:43
всичко това поднесено много приятно!
Благодаря!
цитирай
2. anlov - И аз ти благодаря, благородна eien!
05.05.2008 17:22
Наистина не го правя за собствено развлечение само, нито пък ме вълнува особено да сграбча някаква си славица там, която и без друго изветрява по-бързо и от барманските соди.

Просто искам да бъда полезен на хората с това, което съм - защото дълбоко вярвам, че сме създадени, за да си бъдем безкрайно необходими.
цитирай
3. inamay - ..*
05.05.2008 18:57
"Мечтаех да давам онова, от което някой, може би, се нуждаеше..."
И бих, и не бих продължила този твой цитат... Но си талант... И поне на мен си ми необходим, с това което правиш!
Благодаря ти и светъл да е утрешния пролетен празник!
цитирай
4. anlov - Благодаря, inamay, силни думи изрече ти:)
05.05.2008 23:32
Но да ти кажа честно, дори само в тоя blog.bg виждам толкова много хора, които са къде-къде по-талантливи от мен. Не се чувствам комплексар, затова мога да си го призная.

Само жалко за някои от тях, че все още се губят в дребнотемие и не искат да оседлаят дарбите си заради нещо повече от самите себе си.

цитирай
5. анонимен - ОТ гробаря
07.05.2008 13:12
Inamay е прав. Точно е казал !!!! Ето виждаш ли че не само аз признавам и харесвам това което правиш. От няколко месеца вече се знаем,и още от началото когато открих блога ти ми хареса. За това съм благодарен на бившия си анонимен фен който ме насочи и препоръча блога ти. Оверявам се с всеки изминал ден че е било за добро, въпреки че с него се разритахме. Както и е да- с твоето творчество направо омагюсваш.
Поздрави от Мариян!!! Твой верен читател.
цитирай
6. benra - поднасяш
07.05.2008 15:40
интересни неща по интересен и завладяващ начин.Благодаря!
цитирай
7. anlov - Марияне, Марияне...
07.05.2008 17:35
Не зная какво да ти кажа, приятелю. Ти наистина ме трогваш, и то така, както никой друг. Упорството ти ме съкрушава направо. Виж, аз държа на равноправните взаимоотношения и не искам да ме мислиш за нещо, което не съм. Това, че отвреме-навреме ми се отдава да редя думички по впечатляващ начин - ами то не е кой знае какво. Баничарката в махалата, която всяка сутрин приготвя вкусни банички, също си има своето славно занимание. На някои това ще им се стори поза, но на мен не ми пука какво те ще си помислят. Аз държа да си бъда такъв, какъвто съм, без значение, че това ме прави да изглеждам леко сдухан. Просто мразя от дъното на червата си типа взаимоотношение "фенове - звезда". Работил съм близо десет години с отхвърлените и изоставени деца и оттогава ми е останал навика да ценя дори наглед най-невзрачните и незначителни хорица. Виждал съм страхотно богатство в тях; в същото време познавам и някои от "небосклона" на България - е, няма да споменавам имена, понеже ми е малко неудобно какви ги говорят и ги вършат. Затова не деля хората на "избраниците" и "тълпата" и нямам никакво намерение да се вписвам в първата (измислена от някои) категория, нито пък да се обезличавам всред всеобщата анонимност на стадната психика. Господ ми дава успех в това, което правя, и тепърва той ще става дори още по-голям. Обаче ако не мога да се откъсна от него и да живея нормално така, като че ли изобщо го нямам - такъв успех е достоен за презрението ми. Ако той ще ме надува и обезчовечава, то тогава аз въобще не го ща.

Нещо се отпуснах май и се разприказвах, но ти, Марияне, действително ме трогна и отвори сърцето ми.

Само да ти кажа, че щом толкова много си допадаме, да не си посмял след време да си купиш книгата ми!

За верни приятели тя трябва да бъде подарък.

Виж, когато направят филма в Америка, тогава вече ще си платиш - както и аз де, за да го видим що за чудо ще е:)))

Много кукаво ли ти се струва това?

Ако не, значи харесваш кукавел:)))
цитирай
8. anlov - benra,
07.05.2008 17:42
наистина се надявам да е така.
цитирай
9. анонимен - от Мариян-гробаря
08.05.2008 13:48
И ти ме трогна с коментар 7- посветен до мен. Нямам думи просто. Благодаря ти. Да прав си за всичко каквото казваш. И аз мразя да имам с хората такива взаимотношение- фен- звезда. Неприятно ми е да ме величает. Плюс това аз още нищо не съм постигнал в живота си- едва на 18 години съм и съм доста странен като характер.
Но е важно за мен да уважавам хората и те да ме уважават!!! Срешнах много хора в интернет пространството,някои ме смятат за незрял още а други ми харесват. Всеки си има свое собствено мнение.
Благодаря ти че ме уважаваш като човек. Радвам се че си допадаме.
Поздрави!!!! И благодарности

цитирай
10. анонимен - kyky
08.05.2008 17:28
И така аз като ви чета
мога да кажа че също съм трогнат.
Но..... Винаги има едно но..... С теб Ангеле не, но с гробаря да. Трогнат съмм но как да забравя изречени думи и обиди по между ни- не мога. По принцип съм зрял човек- на 40 и кусур години съм.
Както и да е,радвам се че в България има хора които се уважават и разбират. Повечете българи обичаме да нападаме хората с лични нападки. Абе нямам думи. Не искам да споменавам имена. Той си знае,дано го прочете само за да види че се държи непристойно като педагог. Разбрахте ме.
Айде стига толкова от мене. И моля ви- не ме въсприемайте като истински куку- не съм
С уважение към Ангел!!!
цитирай
11. anlov - Марияне - ще постигнеш. Още имаш много време.
08.05.2008 21:25
Ама аз ако чакам това да стане, за да ти сваля шапка, може дотогава да ми паднат гащите и да не мога да си ги вдигна, камо ли пък да правя метани на успели големци.
Ей, бъзикам се само:)))
Но да ти кажа честно, вярно, че си подхождаме.
Все още не сме си загубили способността "наивно" да вярваме в някои неща, нали?
цитирай
12. anlov - Куке, здрасти отново.
08.05.2008 21:38
Не му връзвай толкоз кусури на момчето.
Това е решение, което ако имаш куража да вземеш (въпреки че за известно време ще се чувстваш не като напращял мъжкар, който е свикнал по възможност да раздава правосъдие), един ден то само ще ти се отблагодари.
Но ти решаваш.
цитирай
13. анонимен - kyky
09.05.2008 14:56
офф Ангеле, дано си прав в това което казваш в коментара си до мен! Дано наистина някой ден ми се отблагодари и по точно да осъзнае че и аз му мисля доброто и му се радвам. Радвам се на хора в които има бъдеще,и в теб има бъдеще Ангеле,не знам на колко си години но си млад, а аз се чуствам стар. На последък прекалено много обиди относех в форумите и започнах да виждам че хората са се озлобили,до сега си мислих че единствения ми проблем се нарича Даскалеску, признавам оникален е въпреки че с него ще спорим во веки веков!!!! Просто не знам какво да кажа. От една страна се радвам за хора като Мариян,щото да ти кажа честно- в младите бъдеще не виждам,чудя се как е могъл да се спаси от пошлоста, от една е хубаво -мрази я,но от друга има голяма вероятност да стане изолиран от обществото!!!! Не знам!!! Бог знае.
Извинявай че се расприказвах така ,може би защото си благосклонен към мен,не знам. Надявам се че не ти досаждам,ако не извинявай много. Не съм тук да обиждам никой,дори ти обещавам че няма да има конфликти поне от моя страна.
Благодаря за вниманието,
цитирай
14. anlov - Не ми досаждаш въобще, не се притеснявай.
09.05.2008 19:47
Аз за тоя блог нямам много време, понеже ме гонят други приоритети, но с удоволствие чета всичко споделено тук, а гледам и да попоглеждам наоколо си. Има страхотни хора, които заслужават вниманието ни така, както стомасите ни
заслужават ежедневните си дажби. При тях гледам да прескачам почти всяка седмица.

А за бъдещето - и ти го имаш.

Всеки ще има това, което сам се протегне да грабне.
цитирай
15. анонимен - F S V
10.05.2008 14:21
Разни хора ,разни идеали викам аз. В случая интересни хора. От доста време чета този блог,за пръв път пиша и да си кажа честно не си поплювам по писането но както и да е!!! Давайте го в същия дух,харесва те ми и очквам интересни неща от вас.
Поздравче(няма да се мяркам повече)- ще чета!!!
цитирай
16. anlov - F S V,
10.05.2008 18:07
позволи ни и ние да те харесаме, показвай се малко повече на светло:)

Какво те спира?
цитирай
17. анонимен - ОТ ДАСКАЛЕСКУ
11.05.2008 16:08
Прочетох всички коментари, привет и от мен!!!
F S V- май те познавам от някой форум,може и да бъркам,и аз те приканвам да пишеш,колкото повече толкова по добре.
Ангеле,друже наминах през блога ти да те поздравя,да видя какво става и те така както се казва. Много работа има около мен и на последък едвам смогвам пред телевизора да седна камули пък да си пусна компа. Пак ще наминавам когато имам време. Сега май хората нямат нужда от време. Държавата отново и отново се манипулира,а народа спи. Май скоро ще се наложи пак да го събудя.
Айде чао от мен и поздрави Ангеле!!!

P.s- Гробчо и теб поздравявам,давай все така
цитирай
18. anlov - Я кой се появи отново!
12.05.2008 12:41
Ами давай, ако можеш, буди ни и "с тръба зови свойте братя: "Всички на оръжие!":)
Почти дотам сме я докарали.

Специален поздрав!
цитирай
19. анонимен - от гробаря
12.05.2008 16:51
Благодаря за поздравите учителю, дааа знам,аз съм твойта гордост. Най добрия форумен ученик, ти ме научи на много неща и няма да спирам да благодаря!!!! Ангеле точно го казваш в коментар 18. Трябва да се събудим като нация от този сън,на нищо не го прилича!!! Питам се до кога ще търпим да ни съсипват като нация. Трябва да се осъзнаем!!!! ДАНО ДА Е СКОРО!!!
F S V и аз те знам,спомням си че по време на учителската стачка се мялкаше в един форум но изчезна, беше не наша страна така че евалата. Пиши моля ти се- нека да разшерим нашето блог семейство- колкото повече толкова по добре.
Май пак се овлякох нещо- но нищо на всеки се случва,плюс това до колкото виждам Ангел се радва на нащо присътвие,дано само даскалеску и куку да не се засекат нещо че не знам!!! Иначе тук се чуствам конфортно, хубава трибуна за изява в която се срещам с интересни хора.
Айде стига толкова че едни гаджета ме чакат!!!
Бай-бай, Алидаверчи, Аувидерзейн, Чао.

P.s- извинявам се че малко се лигавя нещо но съм на кеф.
цитирай
20. anlov - В това няма лошо, почЕрпи ме и мен даже.
14.05.2008 15:27
И все така да си!:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anlov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 950258
Постинги: 177
Коментари: 1515
Гласове: 5167
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930