Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.03.2013 10:08 - Дон Жуан... само че посран
Автор: anlov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11426 Коментари: 28 Гласове:
9

Последна промяна: 21.01.2015 19:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Имаше време в моя живот, когато бях с момичета, само за да се възползвам от тях. А всъщност, те не ме интересуваха изобщо. В тогавашния ми начин на мислене те съществуваха единствено, за да задоволяват нуждите ми. И естествено, че го знаех, но пред тях играех театър. Чувствах, че някои ми отвръщаха със същото. Тогава свалях маската си, премахвах скрупулите си и ставах един ужасен гадняр. И след като се разкривах в тая светлина, което като изчадие на мрака изобщо не ми харесваше, тръгвах на лов за следващата си жертва. Е, правех и опити да се самозаблуждавам, за да понеса по-лесничко собствения си позор, но обикновено техниките за манипулация и измама запазвах за щрактнатите в моя капан. Нараних и обезобразих толкова прекрасни момичета, че когато срещнах Бог през 1991-ва година, не ми беше изобщо трудно да разбера, че съм се превърнал в жалък изрод. И че не мога до безкрай да продължавам така...

Обаче най-лошото е, че светът гъмжи наоколо от такива отрепки. Мъжете сме загубили сърцата си, големите си и благородни цели, идентичността и призванията си. Като голи Адамовци само гледаме да се оправдаваме с греховете на голите Еви. Как да обичаме, как да даваме тогава, като самите ние не знаем кои сме и за какво сме родени на тая земя?

От това дълбинно объркване произтича и дълбокия ни егоизъм. И това, че използваме дарбите си и силата си, за да нараняваме по-слабите и по-чувствителните от нас. Вместо да видим, че призванието ни от Бога е да се грижим, да защитаваме, да сме верни докрай - пък дори и тогава, когато нас самите ни предават.

“Мъж” трябва да е синоним на “чиста любов”, на “достойнство”, на “закрила”, на “сигурност”... Познаем ли Тоя, който ни е създал, бавно и трудно, обаче ще започнем да влизаме в даващия ни се Отгоре образ.

Понеже както истинската любов, така и истинската сила на един мъж минават не през стомаха му, а през смирението на неговото сърце...

Първо пред Господ, а после и пред хората, които той е обикнал...











Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. anlov - ...
16.03.2013 10:12
Всички пътища на един мъж - през всеки един ден от годината, трябва да водят до сърцето на ЕДНА-ЕДИНСТВЕНА ЖЕНА!
цитирай
2. wonder - Само щастливият и съдбовно целунат ...
16.03.2013 10:32
Само щастливият и съдбовно целунат мъж опазва Единствената жена! :)))
цитирай
3. zabavnata - Какво те промени?
16.03.2013 10:34
А дали наистина си се променил или това са само думички, за да впечатлиш поредната наивна глупачка?
Хубав ден!:)
цитирай
4. anlov - Да, Дела, така е.
16.03.2013 11:21
Без съдбовна помощ отгоре просто няма как да се случи. :)
цитирай
5. anlov - Скъпа zabavna,
16.03.2013 11:36
вече ми се изпари желанието да впечатлявам красавици. Е, все-още бих могъл аз да се впечатля от тях... особено като видя красив ум и красиво сърце. :) Иначе съм женен за жена, която обичам и това ми е достатъчно. Мечтата ми е да се науча да я обичам повече обаче. Чувствам, че има още много, което да й дам...

А за онова, което ме промени - дълга история е. Опитах се и аз на себе си да си го обясня, като написах преди време един роман-притча.

Как въобще се стигна дотам, съм споделил накратко ето тук:

http://anlov.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/02/04/za-goliamata-taina-na-onova-malko-momche-koeto-niakoga-biah-.159930

Приятен ден и на теб!
цитирай
6. monna - Хубаво е, че споделяш, Ангелче!
16.03.2013 22:46
Това, да напишеш нещо което те вълнува, да споделиш опит или за какво мечтаеш,
е много благородно. Освен това е своего рода психотерапия, която те прави по-уверен в себе си и в хората, с които контактуваш.
Сега си един любящ съпруг и татко на принцеска. Развивай се, като такъв и
раздавай обич с думи и жестове - всеки ден. Семейството е свещено нещо, пази го!
цитирай
7. anlov - Ех, Мони, златни ти уста!
16.03.2013 23:11
Говориш, ваеш думи - сякаш ги рисуваш с четката... :)

Благодаря ти от сърце за хубавите пожелания!
цитирай
8. monna - Добро утро, Ангелче!
17.03.2013 09:40
Прошка ти искам, приятелю!
Простено да ти е!:)
цитирай
9. anlov - О, Мони, няма за какво! Ти винаги си била толкова добра и благосклонна към мене...
17.03.2013 21:15
Но ти приемам с облекчение прошката, де :)
цитирай
10. anlov - Когато нещо е не само осмислено, но и преживяно, не е задължително да си факир на словото.
20.03.2013 22:24
А само да се опиташ да го споделиш...
цитирай
11. anlov - ...
21.03.2013 19:49
В едни далечни полупустинни полета, обърнали гръб на суетата и незабелязани от хорски очи, малки Давидовци с вярност пасат своите малки стада. И точно върху тях бива изливан рогът с царственото миро. Короната и скиптърът слизат отгоре... Ала нека помним, че Бог прави царуването не по-леко от пастируването...

цитирай
12. anlov - ...
25.03.2013 11:19
Ех, понякога си говоря с разни хора и те се хвалят с неща, които направо би трябвало да ги изгарят на кладата на позора!

Почакай малко! А как изневерите ти, “любими” тате или “обичаща” мамо, биха се стоварили върху твоето дете?

Не ли като кинжал, който го разсича на две?!...
цитирай
13. anlov - Цитат по памет от вчерашната проповед на моя пастор Калоян Курдоманов:
25.03.2013 11:24
“Кръстът на Исус беше побит на хълма “Голгота”, чието название буквално означава “Черепа”. Така - ако бъде побит и в нашите умове, той ще ни освобождава постоянно от страхове, депресии и фобии; от чувство за вина, малоценност и провал; от безпокойства и огорчения; от гняв, завист и омраза...”
цитирай
14. anlov - “Аз не пиша за издателствата. Аз пиша за хората.”
25.03.2013 11:28
(Реплика на Лев Толстой от филма “Последната гара”, който пресъздава последните няколко месеца от живота на великия писател. Виртуозно направен филм - гледайте го, ако можете.)
цитирай
15. anlov - ...
25.03.2013 18:09
Понякога ми става чак неудобно, че мога да се забавлявам на всяко място и по всяко време. Даже и в работата, където често ме избива на кикотене и кълчотене. “А бе тоя май е от село Резилово!”, сигурно си казват някои. Обаче виновен ли съм, че откакто сърцето ми не се чувства празно, всеки ден ми изглежда като празник? Нито са ми нужни велики постижения, нито черноработничество и унижения могат да ме скапят. За мен е важно да усещам рамото на Исус, да долавям гласа Му, да правя неща за Него, които Му носят наслада. Установих с времето, че мнозина искат само да ме използват. Но Той Единствен заслужава да ме има. С несметна цена ме изтръгна от тях - от цялото това тиранство, което давеше като кръволок волята ми. И когато се почувствах свободен да избирам, вече знаех защо не мога да последвам никой... ама никой друг...
цитирай
16. anlov - ...
28.03.2013 09:47
Ако знаеше само Алчността в своята манящина каква клада трупа за себе си от тия грамадариуми от излишни вещи и партакеши!...

цитирай
17. anlov - ...
28.03.2013 09:57
Преследваме успеха, преследваме кариерата и в това няма нищо лошо, ако не е "на всяка цена" - "дори и през трупа ти". Защото единствено споделеността и приятелството осмислят нашите постижения. Сами по себе си, те не са ли един самотен, замръзнал всред ледове и брулен от ветровете "Еверест"?

...на който можеш и ти да замръзнеш от студ завинаги... И да - точно от тоя студ на самотата, домогнала се със зъби и нокти най-накрая до върха...
цитирай
18. anlov - ...
28.03.2013 16:07
Така усещам щастието аз: жена ми да ме разбира и да желае да ме притиска до себе си, без да я сграбчвам насила. Дъщеря ми да е по цял ден с мен и да ми джумоли, а аз да съм й просто на разположение. Синът ми да пренебрегва компанията си сегиз-тогиз (колкото и да е “баси яката”), за да прекарва поне няколко минути с мене. А аз да съм не свой си, а изцяло техен и на Бога...
цитирай
19. anlov - http://www.youtube.com/watch?v=NGkI_yo0D1c
29.03.2013 19:33
Божиите дарове винаги ще изумяват - а понякога дори и ще обезумяват ония, които се опитват да ги пресметнат и да ги оценяват по десетобалната система. По-благословени са хората, които ги приемат, вярват в тях и ги подкрепят.
цитирай
20. anlov - ...
07.04.2013 19:20
Може би някои от вас си спомнят, че навремето читанките ни заквасваха още от пикльовци и посерковци с тая възторгващо-напевна рецитация: “Миньор е моят татко, миньор ще съм и аз!” Тогава тя си имаше няколко вариации, като най-разпространените бяха с “комбайнер”, “машинист”, “тракторист”, “комунист” (О, с това “най-висше звание” особено!), и т.н. С времето най-предпочитаният за мен вариант стана: “Християнин е моят татко, християнин съм и аз.” И ако трябва да обобщим наедро приложението на закона за причинно-следствената връзка в едно семейство, то ето го най-вероятното такова. Мисля, че някои изследвания също го доказват.

Така че, бащи, не случайно Библията ни предупреждава: последствията за нашите убеждения и дела, прославящи или позорящи Бога, ще засегнат нашите потомци чак до третото и до четвъртото поколение...
цитирай
21. anlov - ...
10.04.2013 08:38
Животът, който живеем, единствен може да направи думите ни притегателни с тяхната искреност, докосващи с тяхната чистота и поради това - животворящи. Или отблъскващи с лицемерието си, омърсяващи и дори изобщо да не го искаме - със смъртоносни жила.
цитирай
22. anlov - ...
28.04.2013 21:08
Когато човек няма дълбоко вкоренено в съзнанието си усещането за собствената си ценност и се опитва да го придобива, мачкайки другите, той всъщност обезценява себе си много повече, отколкото тях. И това го виждат всички изтормозени наоколо, но не, само не и тормозителят-комплексар.
цитирай
23. anlov - ...
21.05.2013 23:09
Кога красотата на една жена грейва така, че стопля и осиява всичко наоколо си? Ами много просто: когато е оценена от мъжа. Приемането й като интериорна даденост наравно с омръзналата картина в хола, а още повече, опитите тя да бъде моделирана като някакъв сторък домакински Шива, е все-едно да притежаваш в къщи оригинала на “Мона Лиза”, обаче да го използваш, за да играеш “Дартс” с него. И да се усетиш едва тогава, когато ти го отмъкне крадецът. Еххх... ако сме такива, за убиване сме! :)
цитирай
24. anlov - ...
20.08.2013 14:18
Утре правим седемнайсет години заедно с Аги - жената, която единствена искам да държа в прегръдките си, докато Господ не ми вземе последния дъх. Тя ме хареса и обикна, когато много приятели ме изоставиха (заради вярата ми в Исус, понеже тя им се видя неизползваема за ония греховни наслади, с които преди се опивахме заедно). А Аги видя човек, който беше решил да скъса с миналото си и с любовта си направи всичко възможно, за да не се върне той отново там. Няма как да изневериш на такава жена, няма как да забиеш в сърцето й кинжала на предателството - знам го това по-добре дори и от азбучна молитва. Първо бяха родителите, после приятелите и приятелките... Сега обаче най-хубавите мигове в живота ми са с нея. И си мисля, че така трябва да е и така ще бъде. Да й направя серенада е най-малкото, което моята сладуранка заслужава :)
цитирай
25. anlov - ...
25.08.2013 23:01
Няма нищо по-красиво от един съчетан от любов живот, в който всеки се посвещава на другия, готов да изгуби дори сам себе си заради него. Ето защо "любовтта е силна като смъртта", както е писано в Библията. Чудото на възкресението ще е завинаги непостижимо за нас, ако не се научим да умираме за себе си. А ако не сме готови да се отдадем на някой друг, защо тогава изобщо да си струва да живеем? Мазохистично и идиотско е да сме си идоли на самите нас - егоистите и нарцисите, и така съвсем без време да се пращаме по дяволите...
цитирай
26. anlov - ...
10.09.2013 20:40
Ако нямам Бог, съпруга, деца, родители, приятели, които да ме ценят, аз съм никой и нищо на тоя свят. И отвъд него даже - още повече... И не, че заслужавам всичко това, но съм им толкова благодарен, понеже въпреки всичките ми слабости, недостатъци и не рядко грехове към тях, те все още продължават да ме обичат!...
цитирай
27. hristiqnin - Ето един съдбовен въпрос, който не ...
15.01.2014 12:12
anlov написа:
Ето един съдбовен въпрос, който не милиони, а сигурно милиарди хора подминават ежедневно, като не желаят изобщо да му отговарят: “На кого всъщност служа аз със своите дарби? На падащия ангел на гордостта в мен, или на Този, Който ми ги е дал? Какво прославям, какво губя и какво печеля с тях?” Понеже можем да бъдем като Зорницата, като Луцифер - да искаме да станем световни звезди и да спечелим целия свят. Докато губим най-скъпото, което имаме - душите си. Или да бъдем като Витлеемската звезда - да заведем хора, които са далече-далече от Бог сега, да се поклонят на Неговия Син. Да поемем заедно с тях по единствения Път нагоре, прегръщайки единствената Истина и живеейки единствения Боговдъхновен и вечен Живот. Живот, заплатен с цената на Неговия Живот.

Какво ли сърце трябва да има човек, за да подритва винаги по пътя си тая жертва?


И аз макар да не я разбирам напълно се впечетлявам от литературата.А това,каето прочетох е толкова вдъхновяващо...Слава на Бога за дарбата,която ти е дал и чрез,която можеш да проповядваш по-добре от много ''пастири''-клише,за които личното и деноминационално схващане и личния интерес и облаги стоят над щастието и живота в Христос на техните ''стада''.

Нека Бог благослови теб и твоето семейство с думите си изобилно;
''Господ да те благослови и да те опази!
Господ да осияе с лицето Си над тебе и да ти покаже милост!
Господ да издигне лицето Си над тебе и да ти даде мир!''
цитирай
28. anlov - Сега го прочетох, приятелю...
10.04.2014 23:57
Благодаря ти! Толкова много ме трогна...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anlov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 950206
Постинги: 177
Коментари: 1515
Гласове: 5167
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930